03 April, 2013

Sebab Cristiano Ronaldo tolak tukar jersi dengan pemain Israel...

SPANYOL (voa-islam.com) – Rabu (03/04/13) bintang bola sepak bola pasukan kebangsaan Portugal, Cristiano Ronaldo, mengatakan kepada surat khabar harian Azerbaijan bahawa beliau tidak menyukai masyaarakat Israel.


Pejabat berita Rum mengutip daripada surat khabar harian Azerbaijan mengenai kenyataan Ronaldo, penyumbat gol terbanyak Real Madrid, tentang sebab beliau menolak bertukar jersi dengan pemain Israel pada akhir pertandingan yang berkesudahan seri dengan bertukar pakaian antara kedua-dua belah pihak.

Beliau berkata, “Saya tidak mau bertukar pakaian dengan pembunuh” ujar Ronaldo. Kenyataan Ronaldo ini datang setelah bertemu dengan pemain pasukan kebangsaan Israel itu pada babak kelima pertandingan dalam Kumpulan F daripada kelayakaan Eropah untuk Piala Dunia tahun 2014 di Brazil.

Masyarakat Israel menyambut Ronaldo dalam pertandingan itu dengan cara yang provokatif yang diadakan pada 22 Mac 2013 lalu di Tel Aviv dan mengangkat poster saingannya Lionel Messi, bintang Barcelona serta berteriak-teriak dalam usaha menggugat konsentrasi beliau.[usamah/imo].



 
Hairan, kerana ramai orang Islam masih tidak sensitif tentang kezaliman Zionis laknatullah...

No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...