09 February, 2013

Pra-PR13: Apabila Si Buta Mengintai Rumah Tangga Orang...

Apabila manusia sudah masuk frasa ganyut dalam hidupnya, cakap mereka bukan lagi menampakkan kebijakan tetapi lebih kepada bebelan orang yang sudah lanjut usia, leler, lontok, renta atau nyanyuk.

KUALA LUMPUR 10 Feb 2013. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata sepatutnya Majlis Syura Ulama Pas sudah menolak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri jika pakatan pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-13, sejak dahulu lagi. "Sepatutnya dari dulu lagi Majlis Syura sudah tolak Anwar, " katanya ringkas kepada pemberita ketika ditemui pada sambutan Tahun Baharu Cina di Flat Sri Johor, Bandar Tun Razak di sini hari ini: Utusan Meloya Online.


Apa yang tergambar dalam kotak fikiran kita ketika membaca berita di atas:

1. Ketakutan melampau mantan PM terhadap timbalannya yang dipecat secara kejam. Mantan PM kelihatan seperti seseorang yang takut pada bayang-bayang sendiri. Takut kepada orang yang pernah dianiaya sehingga hampir mati di dalam penjara sedangkan individu tersebut dengan kemuliaan hatinya sudah lama memaafkan diktator tua itu.

2. Hebatnya peranan dan bidang kuasa Majlis Syura Ulama Pas sehingga boleh menolak hal-hal yang belum pasti berlaku - hal itu pula bukan merupakan hal dalaman PAS. Keputusan untuk melantik Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menang PR13 adalah keputusan semasa bagi menunjukkan kesatuan dalam Pakatan Rakyat, sedangkan keputusan sebenar akan berlaku apabila benar Pakatan Rakyat mendapat tampuk pemerintahan itu kelak.
    

 
Doa al-marhum Ustaz Fadzil Noor sedang dimakbulkan Allah...

No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...