01 February, 2013

Anak cucu Rasulullah s.a.w. yang dilupakan dan dipinggirkan...

Penyebaran dakyah dan propoganda Syiah dan Yahudi dengan cerita-cerita Israiliat dalam dunia Islam bukan baharu. Ia berlaku sejak zaman Khulafa al-Rashidin lagi, meskipun ada pihak mengatakan ia telah bermula sejak Nabi s.a.w masih hidup, dengan jarum halus yang dipelopor oleh kaum Yahudi yang sejak awal sudah membenci Islam.


Halusnya propoganda mereka, sehingga ramai ulama dalam kalangan ahli sunnah wal jamaah terlepas pandang dan menerima propoganda itu sebagai fakta yang benar daripada Rasulullah s.a.w.  Kini banyak pihak mula sedar akan hakikat ini dan timbul usaha untuk menilai semula sejarah Islam yang telah dianggap benar oleh masyarakat umum ahli sunnah wal jamaah supaya dapat diperbetulkan daripada penyelewengan.

Usaha pemurnian sejarah Islam kini terdapat di sisipan kanan blog Mybabah.com di sini. Cerita-cerita sejarah yang terkandung di dalam Koleksi Pemurnian Sejarah Islam ini, Mybabah ambil daripada blog Darulkausar.net di sini. Koleksi ini akan bertambah dari semasa ke semasa jika diperoleh fakta baharu daripada pelbagai sumber.

Sebagai permulaan, sila saksikan video ceramah oleh Maulana Muhammad 'Asri Yusuf tentang fakta mengapa hanya seorang dua sahaja anak dan cucu Rasulullah s.a.w. dipopularkan dalam sejarah Islam, sedangkan yang lain dilupakan dan dipinggirkan...




Terus pembacaan anda di sini.

 

No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...