27 January, 2013

Islamophobia di Belanda...

Geert Wilders, ahli politik berhaluan kanan daripada parti PVV di Belanda yang sangat membenci Islam,  telah mewujudkan satu laman web baru anti-masjid, MoskNee, yang bertujuan untuk memprovokasi warga Belanda membuat tentangan undang-undang terhadap rancangan pembangunan masjid baru di sana. Smeuanya kerana mereka takut Islam semakin berkembang dan seterusnya mendominasi Belanda. "Belanda bukanlah negara Islam dan tidak akan menjadi negara Islam. Tetapi kami melihat pengaruh Islam meningkat dari semasa ke semasa di bawah pengaruh pertumbuhan penduduk Muslim yang cepat -sekitar 1 juta orang pada 2013 - jumlah masjid-masjid telah meningkat dengan pesat.



Belanda sekarang memiliki lebih dari 450 buah masjid. Mereka ingin Belanda tanpa masjid. "Selama kita perihatin, tidak akan ada masjid lagi di Belanda," demikan sebuah pernyataan dalam laman web tersebut, dipetik oleh Islamophobia Watch.

Dalam satu wawancara bersama Algemeen Dagblad, Wilders mengatakan bahwa "masjid adalah simbol ideologi 'kebencian, kekerasan dan penindasan'" dan bahwa PVV akan melarang masjid-masjid didirikan di Belanda. Namun, menyingkirkan masjid-masjid nampaknya tidak mungkin, jadi PVV melakukan langkah lain dengan mewujudkan laman web MoskNee. Tujuannya, tidak lain, untuk memprovokasi penentangan terhadap penyebaran Islam di Belanda. Wilders, sangat terkenal dengan sikap beliau yang vokal menentang Islam. Dia melakukan provokasi tidak hanya di negaranya, juga di negara-negara lain melalui jalur politik maupun program kerjasama dengan orang-orang fasis lainnya.

Islam di Eropah semakin berkembang pesat. Jumlah umat Islam terus meningkat, meskipun serangan anti-Islam juga kian sengit. Orang-orang kafir menghendaki memadamkan cahaya Allah, tetapi Allah berkehendak menyempurnakan cahaya-Nya.

 "Mereka ingin memadamkan cahaya Allah dengan mulut (tipu daya) mereka, tetapi Allah (justeru) menyempurnakan cahaya-Nya, walau orang-orang kafir membencinya." (Q.S Ash-Shaff:8).



 
Islam terus dihimpit, tetapi Allah terus memeliharanya...

No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...