14 May, 2013

Mengapa Dajjal disebut al-Masih?

SEBENARNYA jika kita ingin berfikir sejenak saja, pasti akan menemui kebenaran, mengapa Dajjal disebut Masihid-Dajjal? Mengapa Dajjal disebut al-Masih?



Kerana Dajjal selalu menunaikan tugasnya atas nama “al-Masih”, yang julukan ini diberikan oleh Allah kepada nabi ‘Isa berdasarkan wahyu-Nya. Diberikannya julukan al-Masih kepada Dajjal menunjukkan, bahawa Dajjal akan menunaikan pekerjaan atas nama insan suci ini, dan inilah sebenarnya yang menyebabkan dia disebut Dajjal atau penipu, kerana ia menggunakan nama “al-Masih”, seorang Nabi dan hamba Allah yang tulus, tetapi ia berbuat sesuatu yang bertentangan sama sekali dengan ajaran baginda.



Al-Masih ‘Isa mengajarkan bahawa Allah itu Esa, dan tidak ada Tuhan selain Dia yang wajib disembah; tetapi Dajjal mengangkat nabi ‘Isa itu sendiri sebagai Tuhan. Selanjutnya, al-Masih ‘Isa mengajarkan bahawa semua Nabi adalah hamba Allah yang tulus, tetapi Dajjal mengutuk semua Nabi yang suci sebagai orang berdosa. Mengapa demikian? Kerana jika para Nabi utusan Allah ini tidak dikutuk sebagai orang berdosa, maka tidak perlu timbul Putera Allah yang tidak berdosa, untuk menebus dosa sekalian manusia. Selanjutnya, al-Masih ‘Isa mengajarkan bahawa setiap orang akan mendapat ganjaran atau hukuman sesuai perbuatan yang ia lakukan, tetapi Dajjal yang bertopengkan al-Masih mengajarkan bahawa Putera Allah sudah cukup untuk menebus dosa ummat Kristian. Al-Masih ‘Isa mengajarkan bahawa orang kaya tidak dapat masuk dalam kerajaan Surga, tetapi Dajjal yang mengaku al-Masih mengajar supaya manusia menghimpun-himpun kekayaan. Ringkasnya, kitab-kitab Hadis menggunakan julukan “Al-Masihid Dajjal” hanyalah untuk menjelaskan, bahawa Dajjal adalah nama lain belaka bagi agama Kristian sekarang ini. Nama Al-Masih dan agama al-Masih hanyalah digunakan sebagai topeng untuk menutupi penipuan (dajala) yang ada di belakang itu. [islampos/islamsiana]



 
Allahualam..

5 comments:

Unknown said...

Salam

Kalau kita merujuk kepada Buku Dajjal Akan Muncul Dari Kerajaan Jin di Segitiga Bermuda karangan Muhammad Isa Dawud ms. 6 - `ia mesti disebut dengan alMasikh,dengan memasukkan huruf "kha" bukannya "ha" diakhirnya,yang bereti sesuatu yang berubah rupa atau berwajah buruk ad-Dajjal (Pendusta)

Makanya alMasih itu untuk Nabi Isa as dan alMasikh itu untuk Dajjal

Wallahuaqlam.

nshinah said...

Kekecohan politik negara-negara yang kaya aset dan sumber asli, dan juga peperangan-peperangan besar dunia boleh di'trace back' to the sinister plans and strategies of the Jews.
Contoh:
4. NED, NATIONAL ENDOWMENT FOR DEMOCRACY, perpengkalan di Washington, dan dipegang dan diasaskan oleh Yahudi di USA, melakukan kerja batu api, melalui pentajaan dan dana yang teramat banyak, dengan memprovokasi aktiviti kepembangkangan.

Apabila pembangkang menjadi kuat dan provokatif, pihak kerajaan akan mengambil tindakan keras terhadap pembangkang dan ini akan membolehkan kepercayaan sebahagian besar rakyat terhadap kerajaan yang telah dipilih menerusi cara demokrasi tergugat .

5. Media Barat akan membantu usaha ini (menjatuhkan parti yang memerintah) dengan meuar-uarkan analisis, pungutan suara rawak, dan pelbagai berita bahawa parti-parti pembangkang akan menumpaskan parti kerajaan dan apabila pembangkang gagal dalam pilihan raya tersebut, parti-parti yang didanai NED telah turun ke jalan raya untuk melakukan protes.

6. Kaedah lain menggugat keamanan negara ialah menyatukan beberapa parti pembangkang berlainan ideologi di bawah satu payung. Gabungan pembangkang ini akan didanai menerusi seorang tokoh yang dikenal pasti dengan harapan dapat menjatuhkan kerajaan yang sedia ada.

7. “Media training workshop” (untuk pemimpin/ tokoh/ parti pembangkang/ NGO/ media, kononnya untuk melatih peserta mewakili masyarakat dalam bidang komunikasi awam.

http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/10/ned-dan-penglibatan-ciliknya-di-negara.html

Sila juga baca buku:
Protocols of the Elders of Zion,

The International Jew (by Henry Ford)
dan
Rothschild, Yahudi kepercayaan Dajjal (ibnuyaakub).

aslmkm

Unknown said...

Foto Bugil HOT dan Cerita Sex

Kumpulan Video Bokep dan Foto Bugil Indonesia

Kumpulan Foto Bugil dan Cerita Sex Tante

Foto Bugil Cewek SMA Indonesia

Foto Cewek Bugil HOT Sexy

obat mata minus ampuh said...

nam,anya juga mau menyesatkan manusia,hanya yang tetap beriman yang tak terbuai..

عبده العمراوى said...



شركة تنظيف منازل براس تنورة
شركة عزل اسطح بالدمام


linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...