31 January, 2013

Khutbah Jumaat: Penghinaan terhadap Nabi s.a.w dan Islam

Surau Desa Jenaris, Kajang: 1 Februari 2013: Khutbah Jumaa'at hari ini berpaksikan isu tentang penghinaan terhadap Nabi s.a.w. dan Agama Islam.



Penghinaan kepada Nabi s.a.w terus dilakukan oleh orang kafir laknatullah yang diterajui Zionis. Setelah filem Innocence of Muslim, majalah mingguan di Perancis, Charlie Habdo, memuatkan kartun yang menista Nabi s.a.w. Penghinaan seperti ini bukan kali pertama. Sebelum ini, pada tahun 2005, karikatur yang menggambarkan Rasulullah s.a.w sebagai pengganas dikeluarkan oleh surat khabar Jyllands-Posten, Denmark. Tahun berikutnya karikatur Nabi s.a.w yang berserban, dengan bom di kepala juga dimuatkan di beberapa surat khabar di Eropah, France Soir di Prancis, Die Welt di Jerman, La Stampa di Italia dan El Periodico di Spanyol.

Serangan penghinaan tersebut bukan sahaja datangnya daripada individu, pertubuhan atau kumpulan anti-Islam, tetapi juga keluar daripada mulut-mulut penganut Islam yang sudah jauh tersasar dari segi pegangan akidah dan pemahaman mereka terhadap ajaran agama suci tersebut. Siapa tidak kenal Salman Rushdie, Taslima Nasreen, Irshad Manji, Ayaan Hirsi Ali. Mereka ini diangkat oleh Barat sebagai wira dan diberikan perlindungan dan ruang secukupnya untuk terus melukai hati dan perasaan umat Islam.

Di Malaysia, umat Islam masih tidak lupa akan ungkapan-ungkapan mempersenda dan menghina Nabi s.a.w. yang dikeluarkan oleh bekas Perdana Menteri yang disanjungi ramai (PERINGATAN KEPADA PARA PENYANJUNG INDIVIDU YANG MENGHINA NABI S.A.W.: JANGAN TERJEBAK SAMA!)

1. "Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang spesial sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut dia (Nabi) (menahan ketawa)." - - Ucapan di Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997.

2. "Di zaman itu nak cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman Nabi ada Gillette ke, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak...(di) padang pasir". – Ucapan di Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997.

3. "Jadi kita juga tidak perlu berterima kasih kepada Nabi Muhammad s.a.w. Jika tidak Nabi Muhammad, orang lain akan diutuskan untuk menyampaikan agama Islam. Oleh itu tidak perlulah kita mengagung-agungkan Nabi Muhammad. Memadailah dengan bersyukur kepada Allah s.w.t. sahaja." Petikan ucapan beliau sewaktu Perhimpunan Agung Umno di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Putera, Kuala Lumpur pada Tarikh 11-05-2000.

Amaran Allah s.w.t terhadap orang yang menghina dan memperlekeh Rasulullah s.a.w:

1. Dalam QS.9.At-Taubah : 61 dinyatakan bahwa siapa saja yang menyakiti Rasulullah SAW akan mendapat azab yang pedih.

2. Dalam QS.9.At-Taubah : 63 ditegaskan barangsiapa yang menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW akan masuk dan kekal dalam Neraka Jahannam serta terhinakan.

3. Dalam QS.33.Al-Ahzaab : 57 dinyatakan bahwa siapa saja yang menyakiti Allah SWT dan Rasulullah SAW, maka ia dilaknat di dunia dan akhirat serta akan mendapat azab yang menghinakan.

4. Dalam QS.33.Al-Ahzaab : 61 ditegaskan bahwa siapa saja yang menyakiti Rasulullah SAW adalah terlaknat dan dimana saja dijumpai ditangkap dan dibunuh.

5. Dalam QS.58.Al-Mujaadilah : 5 dinyatakan barangsiapa yang menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW niscaya pasti akan disiksa dan terhina.

6. Dalam QS.58.Al-Mujaadilah : 20 ditegaskan barangsiapa yang menentang Allah SWT dan Rasulullah SAW niscaya pasti termasuk orang yang rendah dan hina.

7. Dalam QS.4.An-Nisaa’ : 52 dinyatakan dan ditegaskan bahwa barangsiapa yang dilaknat oleh Allah SWT maka niscaya ia tidak akan memperoleh penolong baginya.

Dalam ketujuh-tujuh ayat di atas sangat jelas bahwasanya mereka yang MENYAKITI dan MENENTANG Allah s.w.t. dan Rasulullah s.a.w terhina dan dilaknat serta akan diazab dalam Neraka Jahannam.

Maklumat tambahan tentang penghinaan terhadap nabi s.a.w. dan agama Islam di Internet

Penghinaan dilakukan oleh seorang wanita yang menggelarkan dirinya, Mak Cik Hajjah Sitt Al-Wuzara. Beliau  dikatakan bekas penganut agama Islam sangat gemar memaki hamun agama Islam di laman sosial Facebook dan di Twitternya dan atas sebab itu beliau mendapat perhatian meluas selepas didedahkan di stesen berita tempatan.

Gadis gila ini asalnya dikatakan beragama Islam. Malah, ada cubaan beberapa kumpulan untuk mendedahkan secara ekslusif siapa sebenarnya Sitt Al Wuzara?

Salah satu penemuan mereka ialah wanita itu merupakan rakyat Malaysia dan nama asalnya ialah Adlin Abd Jalil. Identitinya dikenal pasti selepas Si Malaun Adlin ini sendiri memuat naik gambar kad pengenalannya untuk tatapan umum. Si Malaun Adlin dikatakan tinggal di Sweeden dan menjadi ahli aktif di sana untuk memurtadkan umat Islam yang berada di Sweden.

Hingga kini, dikhabarkan syaitan bernama Adlin sudah banyak memurtadkan umat Islam dan jumlahnya boleh dikatakan agak tinggi. Setiap hari, ada sahaja kata-kata yang cubaan memesongkan akidah umat Islam dikeluarkan oleh Si Malaun Sesar ini untuk bacaan orang ramai termasuk pengikutnya di Facebook.

Dia juga dikata membuat kajian setiap ayat dalam Al-Quran dan hadis-hadis daripada Rasulullah s.a.w, akan tetapi dia akan menyasarkan maksud sebenar ayat atau hadis tersebut agar umat Islam terkeliru.

Selepas pendedahan demi pendedahan dilakukan, Iblis ini senyap seketika daripada operasinya yang suka mengeluarkan kata-kata makian dan lucah terhadap Islam. Namun, Syaitan bertubuh manusia ini akan terus muncul dalam usahanya membuat provokasi melampau tentang Allah s.w.t dan Rasulullah s.a.w.

Beberapa screen shot kata-kata makian dan provokasi Si Iblis itu di Facebook untuk tatapan anda...










Semoga Allah memberi penunjuk kepada semua penghina-penghina di atas sebelum nyawa mereka direntap Malaikat Maut.

No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...