30 January, 2013

Bebalisme dalam politik: Belajar bertingkat-tingkat, bodoh berlapis-lapis...

Cuba baca apa kata Si Bebal tentang penubuhan PAS di bawah ini. Mereka buta sejarah rupanya...


Shah Alam – Pada awalnya orang Melayu bersatu menentang penjajah di bawah satu parti iaitu UMNO. Namun, apabila hanya seorang ulama daripada 10 yang ada diperlukan untuk mewakili pentadbiran khususnya untuk mengetuai dan menjaga kepentingngan Agama Islam di dalam Tanah Melayu, maka yang lainnya kecewa dan terus menubuhkan satu lagi parti kononnya parti untuk memperjuangkan Agama Islam.


Apabila pihak Inggeris mengetahui akan perkara ini, mereka cepat-cepat meluluskan parti tersebut dengan tujuan supaya orang orang Melayu berpecah-belah. Daripada mula tertubuhnya sehingga sekarang parti tersebut terus bergerak dengan agenda khusus untuk memusnahkan parti UMNO semata mata kerana dendam kesumat.

Setelah bertahun-tahun berusaha namun ianya gagal sama sekali dan akhirnya parti tersebut terpaksa mengambil pendekatan dengan mengkafirkan orang Melayu Islam yang ada dalam parti UMNO dengan tujuan supaya orang Melayu Islam semuanya menjadi ahli parti PAS dengan angapan tidak mahu diri mereka menjadi kafir. Setelah bertahun tahun dengan pendekatan tersebut didapati tidak juga berjaya akhirnya terpaksa bergabung dengan parti-parti pembangkang yang lain walaupun parti tersebut tidak sealiran dengan perjuangan mereka demi untuk mencapai cita-cita mahupun terpaksa menggadaikan perinsip perjuangan asal.



Apabila pemimpin-pemimpin mereka telah membolehkan agama lain menggunakan kalimah ALLAH kita mula merasa keliru dan terperanjat kerana keputusan dibuat oleh pemimpin mereka sebelum muzakarah Majlis Syura Ulama Pas yang memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh agama lain. Oleh itu, semua ahli Perkasa seharusnya bertindak dan bergerak bagi mempastikan orang-orang Melayu tidak terperdaya dengan agenda PAS yang kononnya ia parti Islam, sedangkan parti itu sekarang bukan memperjuangkan negara Islam, tetapi Negara Berkebajikan. Perkasa mahukan Negara ini di perintah oleh orang Melayu Islam dengan mengikut Perlembagaan Negara yang sedia ada.

Sumber berita di sini.




Ish-ish-ish....

2 comments:

ijoks2009 said...

Tengok muka orang yang romen keris tu terus hilang mood nak baca n3 ni :)

Unknown said...

Al-Kataki menang memualkan...

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...