30 January, 2013

Bashar laknatullah tiru taktik Amerika laknatullah...

Kalau Amerika laknatullah mengguna alasan mencari "weapon of mass destruction" di Iraq untuk menjajah negara tersebut, di Syria, Bashar laknatullah menggunakan kaedah yang sama, iaitu "mencari pengganas bersenjata".

Berita yang diambil daripada Hidayatullah.com, 29 January 2013 menyatakan bahawa hingga ke saat ini Bashar al-Assad (juga digembar-gemburkan oleh media Iran) masih berkeras dengan mengatakan bahawa wujud kelompok-kelompok “pengganas bersenjata” yang dibiayai oleh negara-negara tertentu yang hendak merebut kekuasaannya.

Setiap hari, jet-jet tempur terbang di banyak kawasan Syria dan menjatuhkan pelbagai macam bom ke perumahan-perumahan penduduk biasa, dan kebanyakan korbannya adalah orang biasa, wanita dan kanak-kanak.

Antara kanak-kanak yang telah syahid terdapat dalam foto di bawah ini.



Inikah wajah-wajah 'pengganas bersenjata' yang sering disebut Bashar dan media-media Iran?

Menurut catatan terakhir para sukarelawan - Local Coordination Committees yang berada di tempat kejadian untuk mengumpulkan data keganasan yang dilakukan rejim Bashar al-Assad, sehingga ini telah mencatat korban syahid sebanyak 4,178 kanak-kanak.


2 comments:

Mohamadazhan.com said...

salam babah, moga sihat dan ceria =)

membaca kisah Syria ini semua angkara Syiah yang tak celaka! Benci mereka kepada sunnah membunuh habis rakyatnya.

Unknown said...

Syiah adalan minoriti di bumi Syria tetapi mereka menguasai majoriti kepimpinan politik di bawah Basyar. Sunnah kena menilai semula strategi politik mereka supaya tidak terus ditindas di negara sendiri. Di negara kita lain pula halnya...

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...