07 February, 2013

Mujahidin Syria semakin menghampiri kemenangan...

ALEPPO (Arrahmah.com) 7 Februari 2013– Mujahidin Jabhah Nushrah semakin memperhebat pengepungan dan penyerangan terhadap Bandar Ketenteraan Nairab di Kota Aleppo. Pertempuran-pertempuran sengit dan penembakan mortar semakin kerap dilakukan oleh mujahidin. Dalam perkembangan terbaru perang pengepungan Bandar Ketenteraan Nairab di Aleppo, mujahidin berjaya menembak jatuh sebuah pesawat tempur jenis L 39, menghancurkan empat kereta kebal dan enam trak tentera, serta menewaskan banyak tentara rejim Syria.


Segala puji bagi Allah Yang Maha Besar lagi Maha Tinggi. Salawat dan salam senantiasa dilimpahkan kepada orang yang senantiasa tersenyum lagi hebat berperang, nabi kita Muhammad s.a.w., juga kepada keluarga dan semua sahabat. Amma ba’du. Para perwira mujahidin Jabhah Nushrah masih terus menuliskan dengan tetesan darah mereka pertempuran-pertempuran paling indah di Aleppo, di mana mujahidin Jabhah Nushrah membersihkan desa Duraiwinah daripada gerombolan-gerombolan pasukan rejim Nushairiyah dalam rangkaian percubaan untuk menguasai Bandar Ketenterran Nairab.






Dalam rangkaian pertempuran-pertempuran terbaru untuk mengetatkan pengepungan terhadap Bandar Ketenteraan Nairab, telah dilaksanakan operasi-operasi seperti yang berikut:

1. Menyerang bandar dengan sejumlah mortar, pada tarikh 12 Januari 2013.

2.Menyerang bandar dengan sejumlah rudal Faishal I, hasil pengeluaran dan pengembangan Jabhah Nushrah sendiri, pada tarikh 15 Januari 2013. Semoga Allah menepatkan tembakan mujahidin.

3. Menembak sebuah kereta kebal dengan roket antikereta kebal di hadapan Hospital Duraiwinah pada tarikh 21 Januari 2013. Tembakan itu meledakkan dan membakar kereta kebal, menewaskan seorang tentera rejim dan melukai dua tentara lainnnya. Taghut tidak berhasil mengeluarkan para korban, segala puji hanya bagi Allah.

4. Menembak sebuah kereta kebal BMP dengan roket RPG pada tarikh 23 Januari 2013. Tembakan itu berhasil melumpuhkan kereta kebal, segala puji hanya bagi Allah.

5. Menembak mati seorang sniper tentera rejim Nushairiyah yang sedang mengintai mujahidin, pada tarikh 23 Januari 2013.

6. Keributan dan perselisihan antara para tentara rejim Nushairiyah terjadi dalam kompleks Hospital Duraiwinah dan mujahidin berjaya mencuri perbualan mereka melalui walki-talkie, disebabkan oleh pengepungan dan serangan mujahidin terhadap pasukan rejim Nushairiyah dalam kompleks Hospital Duraiwinah, tarikh 23 Januari 2013. Segala puji hanya bagi Allah.

7. Menembak mati dua tentara yang berada di atap hospital sakit jiwa di desa Duraiwinah, tarikh 24 Januari 2013.

8. Menembak bangunan tempat tinggal sniper tentera dan tentara yang menggunakan senapang mesin PKC dengan beberapa mortar. Tembakan mortar tepat mengenai sasaran, segala puji hanya bagi Allah, pada tarikh 28 Januari 2013.

9. Mujahidin bergerak maju ke desa Duraiwinah dan menyisir bangunan-bangunan tempat bertahan tentara-tentara rejim Nushairiyah. Setelah mendapat maklumat yang sah bahawa tentara rejim berada dalam sebuah bangunan, maka mujahidin menyelinap dan menerobos sehingga dapat mendekati bangunan, memasang bom dan meledakkannya untuk membunuh tentara musuh dan membuat lubang agar mereka boleh menyerang masuk ke dalam bangunan. Pada ledakan bom kedua, terdengar jeritan para tentara rejim dalam bangunan akibat luka parah dan mereka berteriak meminta pertolongan perubatan. Maka mujahidin memberikan pertolongan perubatan dengan cara mereka sendiri, dengan melemparkan granat-granat yang menghentikan jeritan mereka dan menyembuhkan luka parah mereka! Segala puji hanya bagi Allah. Pada keesokan harinya mujahidin menyerbu masuk dan berhasil menguasai bangunan itu setelah tentara-tentara rejim melarikan diri tanpa menghiraukan apa-apa selain keselamatan nyawa mereka sendiri. Segala puji hanya bagi Allah. Serangan ini terjadi pada tarikh 28-29 Januari 2013.

10. Menyerang konvoi kendaraan tentera yang terdiri daripada empat kereta kebal dan beberapa trak yang berangkat dari markas-markas pertahanan menuju Bandar Kententeraan Nairab sebagai pasukan bantuan senjata bagi tentara rejim yang dikepung mujahidin dalam kompleks Bandar. Mujahidin mengepung konvoi pasukan bantuan ketenteraan tersebut di Tal ‘Abur, barat desa Sufairah. Pengepungan mujahidin berjaya menghancurkan dua kereta kebal dan enam trak tentera yang penuh senjata. Dengan demikian bantuan tentera terbaru untuk Bandar Ketenteraan Nairab berjaya dipatahkan dan pengepungan semakin diperhebat. Segala puji hanya bagi Allah. Serangan ini terjadi pada tarikh 28 Januari 2013.

11. Menembak jatuh pesawat tempur jenis L 39 dengan senapang mesin berat MT kaliber 23 mm. Segala puji hanya bagi Allah. Serangan ini terjadi pada tarikh29 Januari 2013.

Allah Maha Melaksanakan urusan-Nya akan tetapi kebanyakan manusia tidak memahaminya.


 
Alhamdulillah...

No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...