09 February, 2013

Jawatankuasa Syari'ah Mesir Menyeru Pemimpin Islam Dunia Kembali Kepada Syari'at

MESIR.(voa-islam.com) - Kamis (07/02/13)
Jawatnkuasa Syari’ah untuk Hak dan Perbaikan meminta kepada pemimpin – pemimpin Islam di dunia agar mengetepikan pertikaian mereka dan bersatu untuk menghadapi musuh – musuh mereka yang terus membuat makar – makar terhadap Islam dan umat Islam dengan segala cara.



Dalam pernyataannya, jawatankuasa ini mengajak pemerintah yang memimpin negara muslim untuk benar – benar kembali kepada syari’at Al-Qur’an, kerana di dalamnya terdapat kemuliaan dan kemaslahatan dunia, serta keselamatan dan kemenangan di akhirat.

Jawatankuasa Syari’ah untuk Hak dan Perbaikan (Al-Haiah Asy-Syar’iyyah lil Huquq wal Ishlah) adalah sebuah jawatankuasa yang wujud di Mesir pada keadaan yang memang diperlukan. Jawatankuasa ini beranggotakan para ulama, cendikiawan dan pakar dalam pelbagai bidang. Mereka cuba memberikan jalan penyelesaian kepada umat Islam atas masalah yang dihadapi dan tentunya bertolak daripada Al-Qur’an dan Sunnah. 

Jawatankuasa ini juga memuji sikap syaikhul Azhar, Dr Ahma Thayyib, yang menolak perkembangan syiah di Mesir. Dalam konteks yang sama, jawatankuasa ini juga meminta kepada presiden Iran agar menghentikan sokongannya untuk memerangi Ahlussunnah di Irak, Syria, Ahwaz dan Lebanon.[usamah/imo]



 
Semoga pemimpin-pemimpin Islam dunia dapat bersatu. Juga, semoga berita ini sampai kepada Dato' Seri Najib Tun Razak, wira Palestin...

No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...