Perdana Menteri pada bila-bila masa akan mengumumkan tarikh pilihanraya kerana kempen BN (sebut Najib) telah sampai ke penghujungnya. Kempen yang dibuat secara tuntas dan menyeluruh mencakup semua segmen masyarikat daripada kanak-kanak sehingga ke orang-orang tua, daripada makanan hingga ke "haiwan", daripada alam fana ke alam barzah. Bukti-buktinya adalah sepertii yang berikut:
1. Kanak-kanak
Najib dan Bekas Makanan Baby
2. Budak sekolah
Najib dan Kotak Pensil
3. Remaja
Najib, BR1M dan Dadah
Najib dan K-POP
Najib dan Psy Gangnam
4. Pelbagai kaum
Najib dan Tahun Baru Cina
Najib dan Deepavali
5. Orang tua
Najib dan Tongkat Ali
6. Masyarakat Antarabangsa
Najib Wira Palestin
Najib, Scorpene dan Monggolia
Najib dan Wakil Sultan Sulu
Najib dan Pope
Najib dan Ulama
8. Orang Miskin dan Kaya
Najib, Gula dan Tepung
Najib dan Kicap
9. "Haiwan"
Tok Guru kata "orang", Najib kata"haiwan"
10. Alam Barzah
Najib dan Pangkat Arwah
Malangnya, PM masih belum berkeyakinan untuk membubarkan parlimen meskipun beliau yakin memenangi PRU13 nanti... Mengapa? Wallahulam...
Tamat
Mari keluar barisan dan masuk bulatan...
7 comments:
Sepatutnya bila keyakinan sudah tinggi, tiadalah alasan lagi...
Orang yang tidak memahami konsep usaha dam tawakal itulah jadinya. Mereka takut pada bayang2 sendiri. Terima kasih Kakcik Nur kerana sudi ziarah mybabah.
Mcmana nak yakin? Kalau dia ditempat rakyat, dia pun tak kan sokong.Nak buat betul dh mcm tikus baiki labu. Kalau aku jd dia aku surrender je...
Ya bukan mudah utk jadi pemimpin. Setiap pemimpin akan dipertanggungjawapkan dgn apa yg dipimpin. Ada org memimpin rumah tangga pun sudah kecundang.
Semua benda ada muka najib,Tisu tandas 1Malaysia yang ada gambar najib tak ade ke.
Kalau ada gerenti laku.
Mungkin takde penaja kot. He...he...
Gambar asal di atas yang diambil oleh Reuters ialah DS Najib Razak bersama Al Haj Murad, Pengerusi Moro Islamic Liberation Front (MILF). Tlg jgn membabi buta kalau tak siasat betul2.
Siapa pula yg SUMBANG 2juta USD utk puak sulu ni beli M16 etc? Tlg siasatkan..
Post a Comment