04 March, 2013

Pra-PRU13: Cukup-cukuplah berkempen wahai BN...

Perdana Menteri pada bila-bila masa akan mengumumkan tarikh pilihanraya kerana kempen BN (sebut Najib) telah sampai ke penghujungnya.  Kempen yang dibuat secara tuntas dan menyeluruh mencakup semua segmen masyarikat daripada kanak-kanak sehingga ke orang-orang tua, daripada makanan hingga ke "haiwan", daripada alam fana ke alam barzah. Bukti-buktinya adalah sepertii yang berikut:

1. Kanak-kanak

Najib dan Bekas Makanan Baby

2. Budak sekolah

Najib dan Kotak Pensil

3. Remaja

Najib, BR1M dan Dadah

Najib dan K-POP


Najib dan Psy Gangnam

4. Pelbagai kaum

Najib dan Tahun Baru Cina

Najib dan Deepavali

5.  Orang tua

Najib dan Tongkat Ali

6.  Masyarakat Antarabangsa

Najib Wira Palestin


Najib, Scorpene dan Monggolia


Najib dan Wakil Sultan Sulu


Najib dan Esmail Kiran II

7. Agamawan

Najib dan Pope


Najib dan Ulama
 
 8.  Orang Miskin dan Kaya

Najib, Gula dan Tepung

Najib dan Kicap

9. "Haiwan"

Tok Guru kata "orang", Najib kata"haiwan"

10. Alam Barzah

Najib dan Pangkat Arwah

Malangnya, PM masih belum berkeyakinan untuk membubarkan parlimen meskipun beliau yakin memenangi PRU13 nanti... Mengapa? Wallahulam...

Tamat

 

Mari keluar barisan dan masuk bulatan...

7 comments:

Kakcik Nur said...

Sepatutnya bila keyakinan sudah tinggi, tiadalah alasan lagi...

Samsudin Jidin said...

Orang yang tidak memahami konsep usaha dam tawakal itulah jadinya. Mereka takut pada bayang2 sendiri. Terima kasih Kakcik Nur kerana sudi ziarah mybabah.

Anonymous said...

Mcmana nak yakin? Kalau dia ditempat rakyat, dia pun tak kan sokong.Nak buat betul dh mcm tikus baiki labu. Kalau aku jd dia aku surrender je...

Samsudin Jidin said...

Ya bukan mudah utk jadi pemimpin. Setiap pemimpin akan dipertanggungjawapkan dgn apa yg dipimpin. Ada org memimpin rumah tangga pun sudah kecundang.

ijoks2009 said...

Semua benda ada muka najib,Tisu tandas 1Malaysia yang ada gambar najib tak ade ke.
Kalau ada gerenti laku.

Samsudin Jidin said...

Mungkin takde penaja kot. He...he...

Anonymous said...

Gambar asal di atas yang diambil oleh Reuters ialah DS Najib Razak bersama Al Haj Murad, Pengerusi Moro Islamic Liberation Front (MILF). Tlg jgn membabi buta kalau tak siasat betul2.

Siapa pula yg SUMBANG 2juta USD utk puak sulu ni beli M16 etc? Tlg siasatkan..

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...