09 March, 2013

Kedatangan pejuang Islam dari Amerika dan Eropah...

SYRIA.(voa-islam.com) – Gerakan Salafi di Yordania mengumumkan pada hari Jumat (08/03/13) bahawa sejumlah pejuang dari Amerika dan Eropah berperang di samping batalion – batalion pejuang Syria untuk menentang rezim Bashar.


Seorang wakil, yang menolak disebutkan namanya, di gerakan tersebut berkata “terdapat sejumlah personel daripada saudara kami orang Amerika , Inggeris dan warganegara Eropah lain berperang di kelompok Jabhah An-Nushrah di Syria” katanya. Wakil itu menunjukkan bahawa orang – orang asing tersebut sampai ke Syria dan mengucapkan dua kalimah syahadat kemudian ikut berperang bersama jabhah An-Nushrah. Jabhah an-Nushrah adalah organisasi salafi jihad yang lahir akhir tahun 2011 yang pada bulan – bulan akhir ini semakin kuat dan diakui sebagai kelompok penentang Syria terkuat. Pasukan Bashar Al-Asad amat tertekan oleh personel dan keahlian organisasi jihad ini. Majoriti anggotanya saat ditubuhkan adalah orang Syria yang dulu berperang di Irak, Afghanistan, Chechnya dan lain – lain. Dan Washington telah menempatkan Jabhah an-Nushrah ke dalam daftar organisasi teroris/pengganas antarabangsa.[usamah/imo]



 

Allahuman suril mujahidin fi Suriah.

1 comment:

Anonymous said...

Salam
Komplisiti yg disebabkan oleh campur tangan Iran, Hezbollah dan skrg Israel. Apahal dgn Palestine skarg?
Menantu saya org Syria kata mmg ada berbagai2 bangsa termasuk Eropah bersama2 menentang rejim Bashar. Adakah mereka2 ini yg disebut pemuda2 Islam dari daerah Khurasan yg disebut2 akan turun ke Syria - Wallahualam.
Palestine sedang di persiapkan untuk kedatangan Dajjal.
Sebagai org Islam masing2 ada kiamat diri dan tidak menanti2kan Kiamat besar.
Semoga Allah berkati Tentera2 Allah ini dan hanchurlah tentera2 Dajjal. Amin.

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...