23 February, 2013

Wat sek sebelum nikah...

Kisah ini berlaku di sebuah kampung di Terengganu.
Sebelum akad nikah Tok Kadi ingin mengesahkan kad pengenalan pengantin lelaki.



Kadi: Lame dah kenal hok puang ni?
Pengantin: Dalam 2 tahun lebih
Kadi: Hoo molek la...mesti gi dating sokmo ni dok?
Pengantin: Kadang-kadang je Tok. Dia di Terengganu saya duk KL
Kadi: Doh tak jupe,org muda leni orangg ngorat wat sek sokmo la ni

**Terangkat punggung pengantin dan wali dengar soalan tu***

Pengantin: Amenda Tok, kang harang!
Kadi: Bakpe haramnye, kang ada niat nok nikoh. Wat sek la. Barang percume!
Wali: Hoi! mung tok kadi jangan wat aib anak nantu aku gitu depang org rama ning!!!!
Kadi: Ce wt mari telefon mung aku nak cek ***kadi mitok dengan pengantin***
Pengantin: Telepon saya ikut suka saya la nak save menda pun
Wali: Wi la awang eh kalu mu rasa mu dok wat ***ketor tangan pengantin bagi fon ke kadi, muka meroh merang doh***
Kadi: Doh ni fail natang ape? Wat sek la ning ke org panggil menda gining?

***Wali cepat2 bangun gi tengok, pengantin pun sama naik...saksi bejerebat atas belakang

*** Ramai2 pakat kata "oooo WHATSAPP!!!"


Wat Sek


Sumber di sini.



 
He...he...

1 comment:

taufiqmohdkl mohamed said...

HAHA. YANG NI MEMANG KELAKOR. KAH.KAH

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...