25 January, 2013

Amalan Istighfar & Taubat Bakal Mengubah Hidup Anda...

Mahu mengubah hidup anda daripada keadaan semalam yang kusam kepada keadaan hari ini dan hari esok yang lebih ceria?

Beristighfar dan taubatlah sebanyak mungkin dan jadikan ia amalan wirid harian.

Luangkan sedikit masa mendengar pesanan Dr Maza di dalam video klip tentang istighfar dan taubat di bawah ini. Insya-Allah, sesuatu yang bernilai akan anda peroleh selepas menontonnya...



Ingatlah!

Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud: Demi Allah, sesungguhnya aku meminta ampun dan bertaubat kepada-Nya setiap hari lebih daripada 70 kali.

Dalam hadis lain, Nabi bersabda dengan mafhumnya: Wahai manusia, bertaubatlah kamu kepada Allah! Sesungguhnya aku bertaubat kepada-Nya setiap hari 100 kali.

Rasulullah bersabda: "Sesiapa yang membaca:


Maksudya: Aku minta ampun daripada Allah yang tidak ada Tuhan yang berhak disembah selain daripada-Nya, yang hidup dan yang menguruskan makhluk-Nya dan aku bertaubat kepada-Nya. nescaya Allah ampunkan dosanya sekalipun dia telah lari dari medan peperangan”.

Sabda Nabi s.a.w. yang bermaksud: Waktu yang paling hampir antara Tuhan dengan hambanya ialah pada akhir malam. Kalau kamu mampu untuk berzikir kepada Allah pada waktu itu hendaklah kamu lakukan.

Sabdanya yang bermaksud: Keadaan yang paling hampir antara seorang hamba dengan Tuhannya ialah sewaktu dia sujud. Maka perbanyakkan doa pada waktu itu.

Sabdanya yang bermaksud: Sesungguhnya hatiku lupa (tidak ingat kepada Allah) dan sesungguhnya aku meminta ampun daripada Allah setiap hari 100 kali.


 

Amalkan...

No comments:

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...